Eerste week op Hardanger folkehogskule - Reisverslag uit Lofthus, Noorwegen van Tiemen Wegman - WaarBenJij.nu Eerste week op Hardanger folkehogskule - Reisverslag uit Lofthus, Noorwegen van Tiemen Wegman - WaarBenJij.nu

Eerste week op Hardanger folkehogskule

Door: Tiemen

Blijf op de hoogte en volg Tiemen

25 Augustus 2013 | Noorwegen, Lofthus

Ik zal beginnen bij het begin: de komende negen maanden zal ik de opleiding Idrett & friluftsliv (sport en buitenleven) gaan volgen aan de Hardanger folkehogskule. Ik doe dit als een 'relaxed' tussenjaar, ik heb namelijk geen proefwerken of examens of wat dan ook. Zondag 18 augustus is mijn avontuur begonnen en ik ben hier nu een week.
Ik ben al aardig gewend geraakt aan het ritme hier en ik heb het goed naar mijn zin, het enige struikelpunt is natuurlijk de taal maar gelukkig zijn er genoeg voornamelijk meiden die mij willen helpen. Ik ben gelukkig ook niet de enige Nederlander hier. Gijs, een jongen uit Leeuwarden, zit zelfs bij mij in de klas. Ook is er Amber, een leraar assistent die hier vorig jaar een opleiding heeft gevolgd. Amber spreekt goed Noors en kan mij (en Gijs) dus veel leren. Ook is er nog een Nederlandse conciërge Tim. Genoeg Nederlanders dus.

De afgelopen week stond vooral in het teken van kennismaking met elkaar. Heel veel activiteiten dat je jezelf moest voorstellen aan elkaar en iets over je zelf moest vertellen, ook allemaal makkelijke spelletjes enzo, deze activiteiten waren voor de hele school (ongeveer 55 leerlingen). Alleen dinsdag was een dag met onze klas, in de IF-klas (IF betekent Idrett & friluftsliv) zitten 8 meisjes en 6 jongens, 's ochtends gingen we een paar sporten doen op het naast de school gelegen kunstgrasveld. En 's middags gingen we karten. Heel erg leuk, en omdat ik toevallig afgelopen vrijdag geoefend heb werd ik ook nog eerste ook. De rest van de week was vooral weer met de hele school. Morgen gaan we een paar dagen weg met de klas, we gaan namelijk paragliden! en raften en kajakken. Daar heb ik erg veel zin in.
Nu weten jullie een beetje wat ik allemaal uitspook hier, de volgende keer zal ik uitleggen hoe de school een beetje in elkaar zit, maar voor nu vind ik het wel weer genoeg.
Tiemen

  • 25 Augustus 2013 - 22:57

    Berend Wegman:

    Tiemen,
    Leuk een bericht van je te lezen. Ben erg benieuwd hoe alles er uit ziet, zou je foto's kunnen plaatsen. Tot later.
    Groetn

  • 26 Augustus 2013 - 21:09

    Gea Meijer:

    He Tiemen, superleuk om te lezen wat je allemaal doet,
    geniet ervan, heel veel plezier en groet van ons allemaal.
    oant sjen, groetn, toedeloe.....

  • 26 Augustus 2013 - 22:22

    Oma Wegman:

    Hallo Tiemen
    Wat leuk dat je ons via waar ben je nu van alles kan vertellen heb net een briefje op de bus gedaan want mijn computer was uit orde .Op dit moment is er een knappe man bij die maakt hem even weer dus direct even een groetje .Fijn dat je het naar de zin hebt Groetjes en Liefs Oma

  • 27 Augustus 2013 - 23:28

    Hielkje Wegman:

    Hey Tiemen.
    Fijn om je verhaal te lezen en dat je enthousiast bent.
    Wat een prachtige omgeving, aan de foto's te zien, en wat een avonturen ga je beleven!
    Veel plezier en lekker genieten.
    groeten van ons hier uit het leukste dorp van groningen.


  • 01 September 2013 - 00:59

    Amarins:

    Hey Tiem,
    Hoe gaat het? Is het mooi daar? Ik spreek je strax wel (om 11.00u)!
    xxxx Am

    PS M'n mobiel doet het heel goed en ik heb ook een flapcase gekocht
    (hoesje met flap), maar van je abbo snap ik geen drol!

  • 18 November 2013 - 23:22

    Oma Wegman:

    Lieve Tiemen
    Net het prachtige verslag van jou gelezen och wat heb je weer veel beleefd heb weer erg genoten van de geweldige belevingen .Het is al erg laat ben de hele avond bezig geweest voor mijn verjaardag morgen
    dus na mijn verjaardag ben ik van plan om eens weer een briefje te schrijven heb dan wat meer tyd want wil nu graag op bed heb morgen vast wel een drukke dag denk ik .Hartelijke dank voor je prachtig verslag
    Heel veel Groetjes en Liefs en tot schrijfs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Lofthus

Mijn eerste reis

Een tussenjaar aan de Hardanger folkehogskule in Noorwegen

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2014

Weer Thuus

17 April 2014

Het is lente!

09 Maart 2014

Winter

18 November 2013

Marokko toer

28 Oktober 2013

Vakantie
Tiemen

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 660
Totaal aantal bezoekers 7445

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2013 - 10 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: