Vakantie - Reisverslag uit Lofthus, Noorwegen van Tiemen Wegman - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Lofthus, Noorwegen van Tiemen Wegman - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Tiemen

28 Oktober 2013 | Noorwegen, Lofthus

Het is al meer dan een maand geleden dat ik een stukje heb geschreven, maar er is in de tussentijd ook niet heel veel bijzonders gebeurd. Ik heb herfstvakantie gehad en ben thuis geweest, omdat de school gesloten was tijdens de vakantie. Het was wel fijn om weer even thuis te zijn en om überhaupt even in Nederland te zijn en alles gewoon te begrijpen. De anderhalve week zaten wel vol geboekt, ik ben bij Oma geweest en bij vv Zuidwolde wezen kijken en met de A1 mee geweest. En thuis moest ik al het achterstallig onderhoud weer wegwerken natuurlijk!!

Ik ben samen met Gijs weer terug gevlogen en de reis verliep soepeltjes.

Sinds we weer terug zijn hier hebben we vooral veel gesport met de klas op de school of hier in de omgeving. We hebben ook een solodag gehad, dit hield in dat iedereen uit onze klas 24 uur alleen moest zien te overleven in het bos. Je kreeg een stuk plastic, een stuk touw, een soort pannetje, lucifers, twee aardappels en een wortel mee om te overleven. Dit was erg leerzaam en ook best leuk om je eigen schuilplaats te bouwen en een vuurtje aan te leggen enzo. Ook was het heel mooi om de zonsondergang en zonsopkomst vanuit het bos over de bergen heen te zien. Het was alleen wel een beetje saai omdat je toch maar alleen zit, daarom ben ik maar vroeg gaan slapen.
Het was de bedoeling dat iedereen dit dus alleen deed, alleen bleek achteraf dat de halve klas bij elkaar zat en samen een groot vuur had gemaakt.

Verder hebben we geen bijzonder heden gehad, we hebben dus veel gesport en onze keuzevakken gevolgd. Zo zijn we met het keuzevak ‘schieten’ wezen kleiduiven schieten (zie filmpje). Dit was echt super vet en ik bleek er ook nog goed in te zijn, het eerste schot mistte ik maar de negen daarop volgende schoten raakte ik allemaal.

Vanavond nemen we de nachttrein naar Oslo om morgenvroeg om 11 uur naar Marrakech te vliegen! Heel erg veel zin in, we gaan namelijk de hoogste berg van Noord-Afrika beklimmen de Toubkal (4100 m), en we gaan surfen in de Atlantische oceaan. Heel cool dus, en ik ben ook heel erg benieuwd naar de cultuur en sfeer in Marokko. Na terugkomst zal ik een iets uitgebreider verslag schrijven over de reis.

  • 28 Oktober 2013 - 23:14

    Berend Wegman:

    Bijna niks gebeurt zeg je. Wat voor jouw niets is, is voor ons super veel! Leuk dat je weer iets geschreven hebt. Het filmpje deed het niet, of ik deed iets niet goed. Wie kan mij hlpen?
    Goede vakantie in Marokko.

  • 05 November 2013 - 16:47

    Oma:

    Lieve Tiemen .
    Even reageren op jou laatste reisverslag erg fijn om even weer met jou belevenissen op de hoogte te zijn .Denk dat je nu ongeveer weer terug bent uit Maroko zal ook wel weereen avondtuur geweest zijn
    hoor er vast wel weer wat van .Heel veel Groetjes en Liefs Oma

  • 14 November 2013 - 10:14

    Gea Meijer:

    Wauw Tiemen ,
    Alleen in een zelfgebouwde hut, lijkt me een hele ervaring.
    Ben benieuwd naar je verhalen uit Marokko.
    Een groet uit DNZ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Lofthus

Mijn eerste reis

Een tussenjaar aan de Hardanger folkehogskule in Noorwegen

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2014

Weer Thuus

17 April 2014

Het is lente!

09 Maart 2014

Winter

18 November 2013

Marokko toer

28 Oktober 2013

Vakantie
Tiemen

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 7440

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2013 - 10 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: